Augmented Reality technologie in Google Maps

Augmented Reality technologie in Google Maps, wat gaat deze stap betekenen?

In 2018 kondigde Google aan dat ze zich meer wilden focussen op Augmented Reality toepassingen. In 2019 voegen ze hiermee direct daad bij woord, door Augmented Reality toepassingen toe te voegen aan Google Maps. Inmiddels zijn er een aantal testers die de beta-versie aan het uitproberen zijn. De kritieken zijn positief en de techniek lijkt dan ook veelbelovend.

Maps AR

De Maps variant met Augmented Reality toevoeging, focust zich in eerste instantie op voetgangers. Met behulp van Augmented Reality pijlen en een virtuele gids helpt het voetgangers om de weg te vinden. Middels Streetview en GPS locatie herkent de applicatie op welke locatie de gebruiker zich bevindt. De Streetview beelden worden vergeleken met de beelden van de camera. Wanneer dit gelukt is, zullen de pijlen in beeld komen.

Welke kansen brengt dit met zich mee?

Behalve het gebruiksgemak voor voetgangers, brengt dit ook enorme kansen met zich mee voor retailers. Zo zouden lokale bedrijven en horeca hier op in kunnen spelen door informatie of aanbiedingen te laten integreren in de applicatie. Wanneer de gebruiker een gebouw scant, zal in Augmented Reality real-time informatie of tijdelijke aanbiedingen kunnen worden gevisualiseerd.

Een ideale kans voor marketeers. We kunnen niet wachten tot Google deze Augmented Reality functionaliteit definitief uitrolt.

Meer weten wat Augmented Reality voor jouw organisatie kan betekenen voor wat betreft marketingdoeleinden? Neem dan hier contact op.

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Andere blog posts