Grijp de aandacht van je doelgroep op een interactieve manier
Combineer de fysieke en digitale wereld
Augmented Reality en Mixed Reality voegen een digitale laag toe aan de fysieke wereld. Dit gebeurt met een smartphone, tablet of wearable zoals de Microsoft Hololens. Omdat er sinds dit jaar 1 miljard actieve smartphone gebruikers zijn, wordt de technologie van Augmented Reality en Mixed Reality steeds toegankelijker.
Augmented Reality en Mixed Reality zijn hot. Bedrijven als Google, Apple en Facebook zien dit ook en bieden sinds kort de mogelijkheid om Augmented Reality content te verspreiden. Dit zorgt er voor dat het niet noodzakelijk is om eerst een applicatie te moeten downloaden om interactieve content te laten zien. Onderstaand een overzicht hoe Augmented Reality content kan worden laten zien:
Marketeers en communicatiespecialisten zijn constant op zoek op de boodschap op vernieuwende wijze via verschillende kanalen te kunnen verspreiden. Bovenstaande mogelijkheden zorgen er voor dat het verhaal van jouw merk of bedrijf via verschillende kanalen omgetoverd kan worden tot een interactieve Augmented Reality beleving.
Het ontwikkelen van Augmented Reality en Mixed Reality content biedt ongekende mogelijkheden om creatieve, maar vooral ook interactieve content naar de doelgroep te verspreiden. Deze interactiviteit zorgt er voor dat de doelgroep langer de boodschap tot zich neemt, waardoor de boodschap automatisch langer blijft hangen. Onderzoek wijst uit dat AR campagnes een aandachtsspanne van circa 83 seconden en een doorklikratio hebben van 33% hebben. Cijfers waar elke marketeer van zal smullen.
De mogelijkheid om levensechte 3D objecten in je eigen ruimte te plaatsen zorgt ervoor dat bijvoorbeeld vragen over het formaat of specificaties van een product of op een interactieve manier worden beantwoord. Augmented Reality is de meest krachtige tool om de doelgroep kennis te laten maken met je producten. Onder andere T-Mobile, IKEA en Heineken zijn je hier in voor gegaan!
Augmented Reality zorgt voor een volledig vernieuwende manier van storytelling, waarbij gebruik gemaakt van worden van 2D, 3D of video animatie. Dit maakt Augmented Reality een uitstekend instrument voor advertisement. Ook kan AR worden ingezet om loyaliteitscampagnes of andere call-to-actions te realiseren. Onder andere Cosmopolitan, Burger King en Pepsi hebben met succes Augmented Reality ingezet om magazines of abri’s tot leven te laten komen.
Door Augmented Reality in te zetten via social media kanalen als Facebook en Instagram, wordt op een laagdrempelige wijze de boodschap van je merk of bedrijf bij een groot publiek verspreid. Daarbij zorgt Augmented Reality content voor een hoge attentiewaarde. Bedrijven en organisaties als de Strukton, TOTO, Lowlands en KLM hebben gebruik gemaakt van Augmented Reality in de social media campagnes.
Onze ervaring met deze technologie zorgt er voor dat wij je kunnen helpen om Augmented Reality en Mixed Reality toepassingen op vernieuwende, maar ook inhoudelijke wijze in te zetten voor jouw merk of organisatie. Are you next in line?
AR-Producties BV
Gedempt Hamerkanaal 175
1021 KP Amsterdam
AR-Producties BV
Saturnusstraat 14
2516 AH Den Haag
+31(0)20 2618339
info@ar-producties.nl
Neem nu contact op