De voordelen van Augmented en Mixed Reality tijdens de Coronacrisis.
De huidige COVID-19 pandemie heeft effect op vrijwel het gehele bedrijfsleven. Door de getroffen maatregelen zit praktisch iedereen thuis, waardoor bedrijven genoodzaakt zijn over te stappen naar digitale oplossingen om het bedrijfsleven enigszins draaiende te houden. Ondanks deze overstap naar (tijdelijke) digitale oplossingen, lijkt de wereld ‘on-hold’ te staan en worden grote uitgaven of beslissingen naar achteren geschoven. Het is dan ook onnodig om te vertellen dat dit een enorme economische gevolgen heeft.
Nu het Coronavirus al enige tijd Nederland, en daarbij de hele wereld beheerst, kijken bedrijven voorzichtig welke technologieën ze in kunnen zetten om interactie met klanten en prospects te behouden of werkprocessen op afstand uit kunnen blijven voeren. Krachtige technologieën hiervoor zijn Augmented Reality en Mixed Reality.
Onderstaand zetten we uiteen hoe Augmented Reality en Mixed Reality ingezet kunnen worden voor de retailsector, de toeristische sector en op het gebied van trainen en opleiden. Deze 3 branches worden door het Coronavirus direct getroffen en worden ondanks alle problematieken gedwongen om te kijken naar technologieën om de schade enigszins te beperken.
Toegevoegde waarde van Augmented Reality in de retailsector
Vrijwel alle winkels zijn gesloten. De winkels die wel open zijn hebben te maken met lege winkelstraten en zien de omzetten dalen. Veel retailers kiezen er voor om de winkels gesloten te houden en de klant te verleiden om online aankopen te doen. Ondanks dat de consument de afgelopen jaren meer en meer online aankopen doet, zijn er nog tal van producten waarbij de consument een extra gevoel of ervaring wil voordat een aankoop wordt gedaan. Hierbij biedt Augmented Reality een uitgelezen uitkomst.
Met Augmented Reality komt het product alvast digitaal in de woonkamer van je potentiële klant. Op deze manier kan een product vanuit alle kanten bekeken worden en geeft het een perfecte indicatie van het product. Het product bij de klant weergeven in Augmented Reality, kan een conversieverhoging tot wel 30% realiseren.