fbpx

Augmented Reality integreert met Social Media

Social media is niet meer weg te denken in een wereld waarin we steeds verder digitaliseren. Gemiddeld spendeert de Nederlander meer dan 2 uren per dag aan social media accounts. Daarbij heeft ruim 90% van de Nederlanders één of meer social media accounts.

Deze cijfers zijn voer voor marketeers. Het is daarom dat adverteren op social media accounts lucratief is. Een logische vervolgstap zou zijn om deze advertenties interactiever en dynamischer te maken. Wellicht dat de stap naar Augmented Reality advertenties nog ver weg lijkt, toch zijn social media platformen een toegankelijke basis om te starten met Augmented Reality. Zowel Facebook als Snapchat bieden laagdrempelige manier een interactieve productbeleving te creëren.

augmented reality in social media (case detail veko 1 ar producties amsterdam)
augmented reality in social media (3546872338)

Wat zijn de opties om Augmented Reality content te integreren op social media?

Hoewel Snapchat algemeen bekend staat als dé Augmented Reality pionier voor in de wereld van social media, is Facebook hard op weg om de concurrentie aan te gaan. Recentelijk heeft Facebook een platform voor developers uitgerold, waardoor ontwikkelaars extra 3D effecten kunnen creëren welke worden weergegeven middels  de camera van mobiele telefoons en tablets.

Dit is een grote stap voor Augmented Reality. Met deze toepassing van Facebook worden dure Snapchat advertentieblokken verleden tijd. Des te meer reden voor marketeers om in te zetten op Augmented Reality advertenties.

De Augmented Reality advertenties op Facebook worden op zo’n manier weergegeven dat  de gebruiker op interactieve wijze het product leert kennen, om vervolgens direct aan te kunnen schaffen.

Het is daarom een kwestie van tijd dat Augmented Reality advertenties volledig zijn geaccepteerd op de social media kanalen. De barrière voor bedrijven wordt lager, omdat er minder ontwikkelkosten mee gemoeid zijn. Daarbij hoeft een organisatie niet een eigen applicatie te laten ontwikkelen, maar integreert het met social media platformen met miljoenen gebruikers. Dat is nog eens een win-win situatie!

Meer weten hoe producten middels Aumented Reality geïntegreerd kunnen worden op Social Media kanalen? Bekijk dan onze pagina over Social Media en Augmented Reality.

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Andere blog posts