fbpx

Nieuwe werkwijze leren wordt een spel

(romb figure)

Medewerkers leren een nieuwe manier van werken kennen door augmented reality, in combinatie met video en animaties. Zo is de verandering in hun werk letterlijk zichtbaar.

Verandering zichtbaar in de centrale hal

(romb figure)

De commercieel medewerkers van APG schakelen over op een nieuwe manier van werken, de DevOps-methode. Dat brengt nogal wat veranderingen met zich mee. Om duidelijk te maken wat er allemaal gaat veranderen en hoe de medewerkers hun werk op een nieuwe manier moeten uitvoeren, is in de centrale hal van het bedrijf een grote, 3D-geprinte berg neergezet.

Op die berg staan zogenaamde camps. Scannen de medewerkers zo’n camp, dan komt een deel van de werkmethode in Augmented Reality tot leven.

Verandering zichtbaar in de centrale hal

(romb figure)

De commercieel medewerkers van APG schakelen over op een nieuwe manier van werken, de DevOps-methode. Dat brengt nogal wat veranderingen met zich mee. Om duidelijk te maken wat er allemaal gaat veranderen en hoe de medewerkers hun werk op een nieuwe manier moeten uitvoeren, is in de centrale hal van het bedrijf een grote, 3D-geprinte berg neergezet.

Op die berg staan zogenaamde camps. Scannen de medewerkers zo’n camp, dan komt een deel van de werkmethode in Augmented Reality tot leven.

Stap-voor-stap uitleg in animaties

(romb figure)

Achter elke camp zit een inzichtelijk, overzichtelijk en begrijpelijk filmpje of animatie. Elke vier tot zes weken wordt een nieuw onderwerp toegevoegd. Het is een complexe transitie, die stap voor stap behapbaar wordt voor de medewerkers. De technische insteek – 3D-geprinte huisjes, Augmented Reality, 3D-animaties – sluit goed aan bij de doelgroep. Doordat teams gezamenlijk naar de fysieke berg lopen en de Augmented Reality experience met elkaar delen, nodigt het uit tot overleg over de nieuwe werkmethode.

Dit project is een samenwerking met in60seconds.

Stap-voor-stap uitleg in animaties

(romb figure)

Achter elke camp zit een inzichtelijk, overzichtelijk en begrijpelijk filmpje of animatie. Elke vier tot zes weken wordt een nieuw onderwerp toegevoegd. Het is een complexe transitie, die stap voor stap behapbaar wordt voor de medewerkers. De technische insteek – 3D-geprinte huisjes, Augmented Reality, 3D-animaties – sluit goed aan bij de doelgroep. Doordat teams gezamenlijk naar de fysieke berg lopen en de Augmented Reality experience met elkaar delen, nodigt het uit tot overleg over de nieuwe werkmethode.

Dit project is een samenwerking met in60seconds.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees meer informatie over hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Ontdek welke Augmented Reality of Mixed Reality toepassingen mogelijk zijn. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op om een inventariserend gesprek in te plannen.