Coolblue

(romb figure)

Why

(romb figure)

Coolblue heeft bij ons het vraagstuk neergelegd om interactie toe te voegen aan het kerstpakket dat elke werknemer krijgt. Doel van dit project was om de employer branding van Coolblue te versterken en een leuke extra glimlach op het gezicht van de medewerkers te kunnen toveren in een door corona gedomineerde kerstperiode, waarbij iedereen nog veelal vanuit huis moest werken.

How

(romb figure)

Coolblue heeft zelf al een volledig pop up kerstdorp van karton gecreëerd. Dit dorp kan uitgeklapt worden vanuit de doos waar het kerstpakket in zit. Het was onze taak om met image tracking een aantal elementen in het kerstdorp te verrijken met augmented reality technologie. Daarnaast moest de CEO, Pieter Zwart, door middel van een volumetric video, te zien zijn in het kerstdorp terwijl hij alle Coolblue medewerkers een kerstgroet toespreekt 

What

(romb figure)

Wij hebben vervolgens de propellor van de windmolen, de piste en de lichtjes van de kerstboom gebruikt voor de augmented reality experience. Op het moment dat je Pieter Zwart ziet verschijnen rolt er een sneeuwbal van de piste, begint de propellor van de molen te draaien en gaan de lampjes van de boom aan. Tegelijkertijd rijdt er een coolblue bakfiets door het dorp heen. Dit project bracht veel skills bij elkaar en laat zien dat er met de technologie al heel veel mogelijk is. Deze experience is gemaakt met het web-based AR platform 8wall en de volumetric video van Pieter Zwart is gemaakt in samenwerking met 4DR studios