fbpx

Coopervision

Op een digitale en interactieve manier kennismaken met nieuwe contactlenzen

Voor het Nederlands Contactlenzen Congres (NCC) voor opticiens heeft Cooper Vision AR-Producties gevraagd na te denken hoe één van de nieuwe producten op een verrassende manier onder de aandacht gebracht kon worden bij bezoekers van de beursstand. Omdat Cooper Vision lenzen op de markt brengt en AR-Producties gebruik maakt van de Microsoft Hololens, werd al snel duidelijk dat we een interactieve Augmented Reality beleving op de beursstand zouden gaat ontwikkelen waarbij gebruik wordt gemaakt van de Microsoft Hololens. Aan AR-Producties de taak om een Augmented Reality concept te bedenken wat in ging op het thema van Cooper Vision, namelijk ‘Welcome to Tomorrow’.

Op een digitale en interactieve manier kennismaken met nieuwe contactlenzen

Voor het Nederlands Contactlenzen Congres (NCC) voor opticiens heeft Cooper Vision AR-Producties gevraagd na te denken hoe één van de nieuwe producten op een verrassende manier onder de aandacht gebracht kon worden bij bezoekers van de beursstand. Omdat Cooper Vision lenzen op de markt brengt en AR-Producties gebruik maakt van de Microsoft Hololens, werd al snel duidelijk dat we een interactieve Augmented Reality beleving op de beursstand zouden gaat ontwikkelen waarbij gebruik wordt gemaakt van de Microsoft Hololens. Aan AR-Producties de taak om een Augmented Reality concept te bedenken wat in ging op het thema van Cooper Vision, namelijk ‘Welcome to Tomorrow’.

Voor Cooper Vision is een Augmented Reality game bedacht waarbij gebruik is gemaakt van 3D elementen die volledig aansloten bij het thema. De Augmented Reality game bevatte veel interactie, wat het gewenste effect had dat bezoekers langer in de beursstand bleven. Bovendien zijn in de Augmented Reality applicatie veel elementen van Cooper Vision gebruikt en is er in de game rekening gehouden met het thema, waardoor na het spelen van de game allemaal samenkwam voor de bezoeker. Middels de live-preview mogelijkheid die de Microsoft Hololens biedt, konden de bezoekers die de bril niet op hadden wel een indicatie krijgen wat voor een beleving de speler kreeg.

Voor Cooper Vision is een Augmented Reality game bedacht waarbij gebruik is gemaakt van 3D elementen die volledig aansloten bij het thema. De Augmented Reality game bevatte veel interactie, wat het gewenste effect had dat bezoekers langer in de beursstand bleven. Bovendien zijn in de Augmented Reality applicatie veel elementen van Cooper Vision gebruikt en is er in de game rekening gehouden met het thema, waardoor na het spelen van de game allemaal samenkwam voor de bezoeker. Middels de live-preview mogelijkheid die de Microsoft Hololens biedt, konden de bezoekers die de bril niet op hadden wel een indicatie krijgen wat voor een beleving de speler kreeg.

Het uiteindelijke doel van Cooper Vision is ruimschoots overtroffen. Mensen bleven langer dan verwacht in de beursstand. Daarbij werd de combinatie van een Hololens ervaring in combinatie met het thema van het congres als zeer sterk ervaren.

Benieuwd naar de game of de game zelf ervaren? Neem dan hier contact op!

Het uiteindelijke doel van Cooper Vision is ruimschoots overtroffen. Mensen bleven langer dan verwacht in de beursstand. Daarbij werd de combinatie van een Hololens ervaring in combinatie met het thema van het congres als zeer sterk ervaren.

Benieuwd naar de game of de game zelf ervaren? Neem dan hier contact op!