Cosmopolitan

Tijdschrift komt tot leven met Augmented Reality

Hoe maak je een nieuwe, jonge doelgroep enthousiast voor tech? Wat is een onderscheidende manier om een nieuw product bij een jonge doelgroep onder de aandacht te brengen? Hoe kunnen we als magazine organisch groeien op de social media kanalen? 

Deze vraagstellingen hadden Cosmopolitan en Huawei voor ons. Alle bovenstaande antwoorden hebben we kunnen beantwoorden met een uniek project, namelijk de cover van de Cosmopolitan tot leven laten komen middels Augmented Reality, waarbij de nieuwe Huawei P30 Pro gepromoot werd.

Tijdschrift komt tot leven met Augmented Reality

Hoe maak je een nieuwe, jonge doelgroep enthousiast voor tech? Wat is een onderscheidende manier om een nieuw product bij een jonge doelgroep onder de aandacht te brengen? Hoe kunnen we als magazine organisch groeien op de social media kanalen? 

Deze vraagstellingen hadden Cosmopolitan en Huawei voor ons. Alle bovenstaande antwoorden hebben we kunnen beantwoorden met een uniek project, namelijk de cover van de Cosmopolitan tot leven laten komen middels Augmented Reality, waarbij de nieuwe Huawei P30 Pro gepromoot werd.

Het project

Voor dit Augmented Reality project hebben we covermodel en influencer Rianne Meijer in een 3D scanner geplaatst, waar een ruw 3D model uit gekomen is. Dit ruwe 3D model is door AR-Producties geoptimaliseerd en geschikt gemaakt voor een Augmented Reality applicatie. Daarbij zijn animaties aan het 3D model toegevoegd, waardoor het model zeer realistische bewegingen maakte, met de nieuwe Huawei telefoon in haar hand. 

Lezers van de Cosmopolitan konden de Cosmopolitan Augmented Reality applicatie downloaden in de stores van Android en Apple. Wanneer met de telefoon of tablet op het magazine werd gericht, kwam Rianne Meijer tot leven. Gebruikers van de applicatie konden hiervan foto’s en video’s maken, welke gedeeld konden worden op social media. Iets wat Rianne Meijer zelf ook actief deed, waardoor er een digitale kettingreactie ontstond waarin zowel de Cosmopolitan als Huawei werd gepromoot.

Het project

Voor dit Augmented Reality project hebben we covermodel en influencer Rianne Meijer in een 3D scanner geplaatst, waar een ruw 3D model uit gekomen is. Dit ruwe 3D model is door AR-Producties geoptimaliseerd en geschikt gemaakt voor een Augmented Reality applicatie. Daarbij zijn animaties aan het 3D model toegevoegd, waardoor het model zeer realistische bewegingen maakte, met de nieuwe Huawei telefoon in haar hand. 

Lezers van de Cosmopolitan konden de Cosmopolitan Augmented Reality applicatie downloaden in de stores van Android en Apple. Wanneer met de telefoon of tablet op het magazine werd gericht, kwam Rianne Meijer tot leven. Gebruikers van de applicatie konden hiervan foto’s en video’s maken, welke gedeeld konden worden op social media. Iets wat Rianne Meijer zelf ook actief deed, waardoor er een digitale kettingreactie ontstond waarin zowel de Cosmopolitan als Huawei werd gepromoot.

Kettingreactie, groot succes

Met ruim 40.000 downloads binnen een maand, met een digitaal bereik van over de 500.000 views in deze periode, is de campagne voor zowel Cosmopolitan als Huawei succesvol gebleken. Alle vooraf gestelde doelen zijn door de Augmented Reality campagne ruimschoots gehaald. Daarbij heeft Cosmopolitan de primeur dat ze met trots mogen zeggen dat ze de eerste Augmented Reality cover van Nederland hebben uitgebracht!

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Kettingreactie, groot succes

Met ruim 40.000 downloads binnen een maand, met een digitaal bereik van over de 500.000 views in deze periode, is de campagne voor zowel Cosmopolitan als Huawei succesvol gebleken. Alle vooraf gestelde doelen zijn door de Augmented Reality campagne ruimschoots gehaald. Daarbij heeft Cosmopolitan de primeur dat ze met trots mogen zeggen dat ze de eerste Augmented Reality cover van Nederland hebben uitgebracht!

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.