fbpx

Uitnodiging innovatief Nederland: welkom in ons top secret kantoor

(romb figure)

Digitale uitnodiging over digitalisering middels een Augmented Reality portal

HOE KOMEN WE MET EEN ORIGINELE UITNODIGING?

(romb figure)

The Digital Dutch is een jaarlijks event georganiseerd door KPN. Het event geeft bezoekers informatie hoe organisaties (extra) kunnen profiteren van digitalisering en welke kansen digitalisering met zich meebrengt. In plaats van de standaard manier van uitnodigen, namelijk per e-mail of een fysieke ansichtkaart, vond KPN dat deze editie de uitnodigingen een digitale tint konden gebruiken, namelijk middels een Augmented Reality portal.

Met de Augmented Reality portal wordt er een virtuele deur in de eigen omgeving geplaatst. Achter deze Augmented Reality deur is een 360º  video gemonteerd. Wanneer de gebruiker door de virtuele deur stapt komt deze in een nieuwe wereld terecht. Op deze manier worden er twee verschillende werelden gecreëerd in één ruimte.

De 360º video voor deze Augmented Reality portal is geschoten in het meest beveiligde kantoor van KPN. Dit geeft genodigden direct de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te krijgen van KPN, op plekken waar normaal gesproken geen deuren open gaan. Met de AR portal kan je in het hart van KPN stappen.  

In de 360º video zien we Jim Stolze, de presentator van The Digital Dutch die de genodigde verleid om door de portal te stappen. Zodra de gebruiker door de portal stapt, legt Jim Stolze uit waar The Digital Dutch overgaat, waarbij vervolgens een button zichtbaar wordt. Deze button is de link om je aan te kunnen melden voor The Digital Dutch. 

(kpn 1 1)

HOE KOMEN WE MET EEN ORIGINELE UITNODIGING?

(romb figure)

The Digital Dutch is een jaarlijks event georganiseerd door KPN. Het event geeft bezoekers informatie hoe organisaties (extra) kunnen profiteren van digitalisering en welke kansen digitalisering met zich meebrengt. In plaats van de standaard manier van uitnodigen, namelijk per e-mail of een fysieke ansichtkaart, vond KPN dat deze editie de uitnodigingen een digitale tint konden gebruiken, namelijk middels een Augmented Reality portal.

Met de Augmented Reality portal wordt er een virtuele deur in de eigen omgeving geplaatst. Achter deze Augmented Reality deur is een 360º  video gemonteerd. Wanneer de gebruiker door de virtuele deur stapt komt deze in een nieuwe wereld terecht. Op deze manier worden er twee verschillende werelden gecreëerd in één ruimte.

De 360º video voor deze Augmented Reality portal is geschoten in het meest beveiligde kantoor van KPN. Dit geeft genodigden direct de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te krijgen van KPN, op plekken waar normaal gesproken geen deuren open gaan. Met de AR portal kan je in het hart van KPN stappen.  

In de 360º video zien we Jim Stolze, de presentator van The Digital Dutch die de genodigde verleid om door de portal te stappen. Zodra de gebruiker door de portal stapt, legt Jim Stolze uit waar The Digital Dutch overgaat, waarbij vervolgens een button zichtbaar wordt. Deze button is de link om je aan te kunnen melden voor The Digital Dutch. 

(kpn 1 1)
(KPN 2 1)

PAST PERFECT BIJ DE DOELGROEP

(romb figure)

KPN heeft de AR portal als een unieke Augmented Reality experience ervaren, die perfect aansluit bij het doel en de boodschap van The Digital Dutch. Zowel het evenement als de uitnodiging staan voor innovatie en digitalisering, waarbij verschillende werelden samenkomen. Het gehele communicatietraject zorgt er voor dat de uitnodiging en het fysieke event één geheel is geworden. 

PAST PERFECT BIJ DE DOELGROEP

(romb figure)

KPN heeft de AR portal als een unieke Augmented Reality experience ervaren, die perfect aansluit bij het doel en de boodschap van The Digital Dutch. Zowel het evenement als de uitnodiging staan voor innovatie en digitalisering, waarbij verschillende werelden samenkomen. Het gehele communicatietraject zorgt er voor dat de uitnodiging en het fysieke event één geheel is geworden. 

(KPN 2 1)

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees meer informatie over hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Ontdek welke Augmented Reality of Mixed Reality toepassingen mogelijk zijn. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op om een inventariserend gesprek in te plannen.