Mixed Reality als instrument bij het ontwerpproces van een motorstuur

Op welke plek moet een nieuwe schakelunit op het stuur van de motor worden gemonteerd? Dat kon PON onderzoeken dankzij de hololens.

HET VERHAAL

Pon en Modiforce. Een krachtige combinatie. Waar Pon internationaal bekendheid heeft verworven op het gebied van mobiliteits producten, -diensten en -oplossingen levert Modiforce complexe en hoogwaardige modificatie op het gebied van bedrijfswagens, personenwagens en motorfietsen. Samen zijn zij vooruitstrevend en hebben digitale innovatie hoog in het vaandel staan. Tijd om hun klanten middels een Mixed Reality applicatie te verrassen.

HET VERHAAL

Pon en Modiforce. Een krachtige combinatie. Waar Pon internationaal bekendheid heeft verworven op het gebied van mobiliteits producten, -diensten en -oplossingen levert Modiforce complexe en hoogwaardige modificatie op het gebied van bedrijfswagens, personenwagens en motorfietsen. Samen zijn zij vooruitstrevend en hebben digitale innovatie hoog in het vaandel staan. Tijd om hun klanten middels een Mixed Reality applicatie te verrassen.

DE OPLOSSING VAN AR-PRODUCTIES

De Mixed Reality applicatie, welke is ontwikkeld voor de Microsoft Hololens, visualiseert een nieuwe schakelunit voor BMW motoren. Hierbij wordt de virtuele schakelunit gevisualiseerd op een fysieke motor. Gebruikers van de Mixed Reality applicatie konden zelf input geven hoe groot deze schakelunit moest zijn en op welke plek op de motor de schakelunit het best tot zijn recht zou komen. Deze input van de gebruikers is zeer waardevolle informatie voor Pon en Modiforce. Met de Mixed Reality applicatie worden eindgebruikers betrokken in het ontwerpproces. Iets wat verschillende voordelen met zich meebrengt. De eindgebruiker voelt zich gewaardeerd dat ze betrokken worden in het ontwerpproces. Tegelijkertijd is deze waardevolle input van de eindgebruiker veel waard, doordat de doorontwikkeling van de schakelunit op deze manier efficiënter kan verlopen.

Een 3D model van de schakelunit is aangeleverd door Modiforce. AR-Producties heeft deze volledig geoptimaliseerd en geschikt gemaakt voor de Mixed Reality applicatie. Alle gewenste animaties en data welke door Modiforce zijn opgesteld, zijn door AR-Producties op interactieve wijze verwerkt in deze unieke Mixed Reality app. Zo kon de schakelunit 360º gedraaid worden, kon deze groter of kleiner worden gemaakt en kon de gebruiker ook in de binnenkant van de virtuele schakelunit kijken.

De applicatie is zo gebouwd dat deze voor meerdere doeleinden in kan worden gezet. Zo kan deze ingezet worden voor promotionele doeleinden op events, maar is het tevens geschikt gemaakt voor trainingsdoeleinden van nieuwe medewerkers. 

De applicatie is modulair opgebouwd. Dit houdt in dat er behalve de schakelunit ook andere elementen van de BMW motor in de applicatie gevisualiseerd kunnen worden. 

DE OPLOSSING VAN AR-PRODUCTIES

De Mixed Reality applicatie, welke is ontwikkeld voor de Microsoft Hololens, visualiseert een nieuwe schakelunit voor BMW motoren. Hierbij wordt de virtuele schakelunit gevisualiseerd op een fysieke motor. Gebruikers van de Mixed Reality applicatie konden zelf input geven hoe groot deze schakelunit moest zijn en op welke plek op de motor de schakelunit het best tot zijn recht zou komen. Deze input van de gebruikers is zeer waardevolle informatie voor Pon en Modiforce. Met de Mixed Reality applicatie worden eindgebruikers betrokken in het ontwerpproces. Iets wat verschillende voordelen met zich meebrengt. De eindgebruiker voelt zich gewaardeerd dat ze betrokken worden in het ontwerpproces. Tegelijkertijd is deze waardevolle input van de eindgebruiker veel waard, doordat de doorontwikkeling van de schakelunit op deze manier efficiënter kan verlopen.

Een 3D model van de schakelunit is aangeleverd door Modiforce. AR-Producties heeft deze volledig geoptimaliseerd en geschikt gemaakt voor de Mixed Reality applicatie. Alle gewenste animaties en data welke door Modiforce zijn opgesteld, zijn door AR-Producties op interactieve wijze verwerkt in deze unieke Mixed Reality app. Zo kon de schakelunit 360º gedraaid worden, kon deze groter of kleiner worden gemaakt en kon de gebruiker ook in de binnenkant van de virtuele schakelunit kijken.

De applicatie is zo gebouwd dat deze voor meerdere doeleinden in kan worden gezet. Zo kan deze ingezet worden voor promotionele doeleinden op events, maar is het tevens geschikt gemaakt voor trainingsdoeleinden van nieuwe medewerkers. 

De applicatie is modulair opgebouwd. Dit houdt in dat er behalve de schakelunit ook andere elementen van de BMW motor in de applicatie gevisualiseerd kunnen worden. 

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.