SAUDI TELECOM COMPANY

Een Augmented Reality museum bouwen in Saudi Arabië

Hoe visualiseer je technologische innovaties uit het verleden én de toekomst op een interactieve manier in een volledig lege ruimte? Hoe laat je vooraanstaande managers van het telecombedrijf Suadi Telecom Company (STC) op een visuele wijze kennis maken met deze technologische innovaties, zonder dat deze innovaties fysiek aanwezig zijn? Voor STC hebben wij een Augmented Reality museum mogen bouwen, The Digital Forest. Deze Digital Forest gaat in op de mindset van het STC, dat middenin een digitale transformatie zit.  

Een Augmented Reality museum bouwen in Saudi Arabië

Hoe visualiseer je technologische innovaties uit het verleden én de toekomst op een interactieve manier in een volledig lege ruimte? Hoe laat je vooraanstaande managers van het telecombedrijf Suadi Telecom Company (STC) op een visuele wijze kennis maken met deze technologische innovaties, zonder dat deze innovaties fysiek aanwezig zijn? Voor STC hebben wij een Augmented Reality museum mogen bouwen, The Digital Forest. Deze Digital Forest gaat in op de mindset van het STC, dat middenin een digitale transformatie zit.  

WAT VALT ER ALLEMAAL TE ZIEN IN HET VIRTUELE MUSEUM?

In het Augmented Reality museum zijn innovaties op het gebied van onderwijs, economie en gezondheidszorg gevisualiseerd. Deze sectoren hebben, net als STC, een slag gemaakt van analoog naar digitaal. In het museum wordt op visuele wijze verteld wat voor impact deze digitale transitie heeft op deze sectoren en wat STC voor deze sectoren kan betekenen op het gebied van digitale transitie.

Bezoekers krijgen middels uitgereikte tablets een digitale informatievoorziening over deze innovaties. Er is gebruik gemaakt van voice, video, 2D animatie en 3D animatie om deze Augmented Reality experience te realiseren. Bezoekers van het museum speelden een actieve rol in het verhaal. Het Augmented Reality museum is namelijk zo opgebouwd dat de bezoeker zelf in staat is om zijn eigen verhaal te creëren. Dit doordat de Augmented Reality content wordt afgespeeld, afhankelijk van de route die de bezoeker loopt door het museum.

WAT VALT ER ALLEMAAL TE ZIEN IN HET VIRTUELE MUSEUM?

In het Augmented Reality museum zijn innovaties op het gebied van onderwijs, economie en gezondheidszorg gevisualiseerd. Deze sectoren hebben, net als STC, een slag gemaakt van analoog naar digitaal. In het museum wordt op visuele wijze verteld wat voor impact deze digitale transitie heeft op deze sectoren en wat STC voor deze sectoren kan betekenen op het gebied van digitale transitie.

Bezoekers krijgen middels uitgereikte tablets een digitale informatievoorziening over deze innovaties. Er is gebruik gemaakt van voice, video, 2D animatie en 3D animatie om deze Augmented Reality experience te realiseren. Bezoekers van het museum speelden een actieve rol in het verhaal. Het Augmented Reality museum is namelijk zo opgebouwd dat de bezoeker zelf in staat is om zijn eigen verhaal te creëren. Dit doordat de Augmented Reality content wordt afgespeeld, afhankelijk van de route die de bezoeker loopt door het museum.

WAT WAREN DE RESULTATEN?

Dit digitale museum is door STC beschreven als een unieke, indrukwekkende ervaring. Ondanks het innovatieve karakter van het museum, is het niet gebouwd als gadget. Met dit museum is beoogd om een nieuwe, visuele en effectieve manier van communicatie te realiseren. 

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

WAT WAREN DE RESULTATEN?

Dit digitale museum is door STC beschreven als een unieke, indrukwekkende ervaring. Ondanks het innovatieve karakter van het museum, is het niet gebouwd als gadget. Met dit museum is beoogd om een nieuwe, visuele en effectieve manier van communicatie te realiseren. 

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.