Ervaar middels Augmented Reality hoe de nieuwe lampen er in de eigen omgeving uit zien

VERLICHTING TONEN OP DE PLEK WAAR HET WORDT GEÏNSTALLEERD

Als het gaat om verlichting van bedrijfshallen en fabrieken, is er veel mogelijk. Veko Light Systems, specialist in industriële verlichting, heeft door het ruime aanbod altijd een passende oplossing voor elke klant. Maar hoe laat je al deze passende oplossingen zien bij je klant, zonder daarbij gebruik te moeten maken van een catalogus? Hoe laat je de klant echt het gevoel geven dat de nieuwe VEKO armaturen al in de bedrijfshal hangen? VEKO zag enorme potentie in een Augmented Reality applicatie en heeft daarom AR-Producties benaderd om mee te denken aan een passende oplossing.

VERLICHTING TONEN OP DE PLEK WAAR HET WORDT GEÏNSTALLEERD

Als het gaat om verlichting van bedrijfshallen en fabrieken, is er veel mogelijk. Veko Light Systems, specialist in industriële verlichting, heeft door het ruime aanbod altijd een passende oplossing voor elke klant. Maar hoe laat je al deze passende oplossingen zien bij je klant, zonder daarbij gebruik te moeten maken van een catalogus? Hoe laat je de klant echt het gevoel geven dat de nieuwe VEKO armaturen al in de bedrijfshal hangen? VEKO zag enorme potentie in een Augmented Reality applicatie en heeft daarom AR-Producties benaderd om mee te denken aan een passende oplossing.

VEEL GEBRUIKT VOOR SALES- EN MARKETINGDOELEINDEN

Voor de ontwikkeling van deze applicatie is ervoor gekozen om te werken met zowel een markerless Augmented Reality oplossing, waarbij gebruik is gemaakt van ARKit en ARCore, als met een Augmented Reality oplossing waarbij een marker gebruikt kon worden. De catalogus van VEKO diende hierbij als marker. 

Met de Augmented Reality oplossing waarbij geen gebruik wordt gemaakt van markers, kan ten alle tijden een plafond worden verrijkt met armaturen van VEKO. Dit levert verschillende voordelen op. De geïnteresseerde klant krijgt direct een duidelijke indicatie hoe de armaturen er in de werkelijke omgeving uitzien. Een bijkomend voordeel is dat de accountmanagers van VEKO de gehele collectie kan laten zien bij elke klant, zonder dat ze fysiek de armaturen mee moeten nemen.

Verschillende armaturen die in de VEKO catalogus worden gepresenteerd, kunnen middels de applicatie in Augmented Reality worden weergegeven. Op deze manier krijgt de catalogus een extra digitale beleving. Bovendien kunnen klanten de armaturen in 360° bekijken in plaats van de statische plaatjes uit de catalogus.

Alle accountmanagers werkzaam bij VEKO kregen de applicatie op hun device. De Augmented Reality applicatie is geschikt gemaakt voor zowel smartphones als tablets. 

VEEL GEBRUIKT VOOR SALES- EN MARKETINGDOELEINDEN

Voor de ontwikkeling van deze applicatie is ervoor gekozen om te werken met zowel een markerless Augmented Reality oplossing, waarbij gebruik is gemaakt van ARKit en ARCore, als met een Augmented Reality oplossing waarbij een marker gebruikt kon worden. De catalogus van VEKO diende hierbij als marker. 

Met de Augmented Reality oplossing waarbij geen gebruik wordt gemaakt van markers, kan ten alle tijden een plafond worden verrijkt met armaturen van VEKO. Dit levert verschillende voordelen op. De geïnteresseerde klant krijgt direct een duidelijke indicatie hoe de armaturen er in de werkelijke omgeving uitzien. Een bijkomend voordeel is dat de accountmanagers van VEKO de gehele collectie kan laten zien bij elke klant, zonder dat ze fysiek de armaturen mee moeten nemen.

Verschillende armaturen die in de VEKO catalogus worden gepresenteerd, kunnen middels de applicatie in Augmented Reality worden weergegeven. Op deze manier krijgt de catalogus een extra digitale beleving. Bovendien kunnen klanten de armaturen in 360° bekijken in plaats van de statische plaatjes uit de catalogus.

Alle accountmanagers werkzaam bij VEKO kregen de applicatie op hun device. De Augmented Reality applicatie is geschikt gemaakt voor zowel smartphones als tablets. 

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.