fbpx

WATERSCHAP RIVIERENLAND

Met Augmented Reality zien hoe hoog het water in jouw huis komt bij een dijkdoorbraak

Waterschap Rivierenland heeft als één van de kerntaken om de dijken in de regio veilig en sterk te houden. Dit om overstromingen te voorkomen. Voor veel mensen in de regio zijn sterke en veilige dijken iets vanzelfsprekends. Men is dan ook niet bewust bezig met wat de eventuele gevolgen kunnen zijn bij een dijkdoorbraak. Waterschap Rivierenland stond dan ook voor de uitdaging om inwoners in de regio bewust te laten worden van de gevolgen van een eventuele dijkdoorbraak. Waterschap Rivierenland legde daarom de vraag neer bij AR-Producties wat de mogelijkheden waren om deze bewoners op basis van hun eigen postcodegebied een digitale ervaring te geven wat de gevolgen zijn bij een dijkdoorbraak.

Met Augmented Reality zien hoe hoog het water in jouw huis komt bij een dijkdoorbraak

Waterschap Rivierenland heeft als één van de kerntaken om de dijken in de regio veilig en sterk te houden. Dit om overstromingen te voorkomen. Voor veel mensen in de regio zijn sterke en veilige dijken iets vanzelfsprekends. Men is dan ook niet bewust bezig met wat de eventuele gevolgen kunnen zijn bij een dijkdoorbraak. Waterschap Rivierenland stond dan ook voor de uitdaging om inwoners in de regio bewust te laten worden van de gevolgen van een eventuele dijkdoorbraak. Waterschap Rivierenland legde daarom de vraag neer bij AR-Producties wat de mogelijkheden waren om deze bewoners op basis van hun eigen postcodegebied een digitale ervaring te geven wat de gevolgen zijn bij een dijkdoorbraak.

DREIGING VAN HOOG WATER

Voor deze bewustwordingscampagne is een Augmented Reality applicatie ontwikkeld, welke geschikt is voor Android en iOS devices. De gebruiker vult het postcodegebied in waar hij of zij woonachtig is. Op basis van deze gegevens, in combinatie met data vrijgegeven door Rijkswaterstaat, weet de applicatie hoe hoog het water komt bij een dijkdoorbraak op dit adres. Wanneer de gebruiker bij het starten van de applicatie de vloer scant, zal het water middels Augmented Reality omhoog komen in de eigen woonkamer. 

DREIGING VAN HOOG WATER

Voor deze bewustwordingscampagne is een Augmented Reality applicatie ontwikkeld, welke geschikt is voor Android en iOS devices. De gebruiker vult het postcodegebied in waar hij of zij woonachtig is. Op basis van deze gegevens, in combinatie met data vrijgegeven door Rijkswaterstaat, weet de applicatie hoe hoog het water komt bij een dijkdoorbraak op dit adres. Wanneer de gebruiker bij het starten van de applicatie de vloer scant, zal het water middels Augmented Reality omhoog komen in de eigen woonkamer. 

De app #tothier! geeft een griezelig realistisch beeld van een dijkdoorbraak

De vooraf gestelde doelen door Waterschap Rivierenland zijn met behulp van de Augmented Reality applicatie ruimschoots gehaald. De applicatie is in één week tijd 30.000 keer gedownload. Ook is de applicatie opgepikt door de landelijke media, wat voor nog een extra boost zorgde in het aantal downloads van de applicatie. Middels een offline en online mediacampagne heeft de campagne in drie maanden tijd bijna 3 miljoen mensen bereikt.

Doordat op visuele en interactieve wijze een boodschap over is gebracht, werd een grote doelgroep getriggerd om zelf te ervaren wat er kan gebeuren wanneer dijken niet goed onderhouden worden. De grote kracht van deze campagne zat hem er in dat bewoners zelf konden ervaren wat de gevolgen zouden zijn bij een dijkdoorbraak. Iets wat onmogelijk was geweest zonder gebruik te maken van Augmented Reality.

Zelf ervaren hoe hoog het water komt in uw eigen huis? Of geïnteresseerd om ook Augmented Reality in te zetten in een campagne?

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

De app #tothier! geeft een griezelig realistisch beeld van een dijkdoorbraak

De vooraf gestelde doelen door Waterschap Rivierenland zijn met behulp van de Augmented Reality applicatie ruimschoots gehaald. De applicatie is in één week tijd 30.000 keer gedownload. Ook is de applicatie opgepikt door de landelijke media, wat voor nog een extra boost zorgde in het aantal downloads van de applicatie. Middels een offline en online mediacampagne heeft de campagne in drie maanden tijd bijna 3 miljoen mensen bereikt.

Doordat op visuele en interactieve wijze een boodschap over is gebracht, werd een grote doelgroep getriggerd om zelf te ervaren wat er kan gebeuren wanneer dijken niet goed onderhouden worden. De grote kracht van deze campagne zat hem er in dat bewoners zelf konden ervaren wat de gevolgen zouden zijn bij een dijkdoorbraak. Iets wat onmogelijk was geweest zonder gebruik te maken van Augmented Reality.

Zelf ervaren hoe hoog het water komt in uw eigen huis? Of geïnteresseerd om ook Augmented Reality in te zetten in een campagne?

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.