Contact

Locatie:
AR-Producties BV
Transformatorweg 104
1014AK Amsterdam
Hoe kan je op een laagdrempelige manier de engagement verhogen voor een doelgroep uit alle leeftijdscategorieën? Hoe bereik je deze brede doelgroep zonder dat er een applicatie gedownload hoeft te worden?
T-Mobile Nederland kwam met deze vragen na succesvolle jaren van gamification in de customer-journey. Criteria waren dat het de engagement en loyaliteit zou verhogen, terwijl daarbij ook gekeken werd naar de laatste trends op het gebied van innovatie.
Velit en AR-Producties hebben samengewerkt om het antwoord op deze vragen en criteria te ontwikkelen, in de vorm van een Web-AR game waar elke deelnemer een winnaar is!
Met dit vraagstuk kwam OTIB, met een tweeledig doel. Enerzijds om een grote doelgroep te bereiken en te enthousiasmeren voor technische beroepen, anderzijds om gedurende 3FM Serious Request een steentje bij te kunnen dragen aan het goede doel.
Dit vraagstuk heeft AR-Producties op kunnen lossen met behulp van de Microsoft Hololens en een eigen ontwikkelde Mixed Reality applicatie. Bezoekers van het 3FM Serious Request evenement konden in ruil voor een donatie zelf de Microsoft Hololens testen. De ontwikkelde Mixed Reality applicatie bood middels 3D animatie en video’s assistentie om zonder technische kennis toch een storing uit een koelkast te kunnen verhelpen.
Dit is gedaan door fysiek een koelkast op het Serious Request plein te plaatsen. De bezoekers van het evenement kregen de Microsoft Hololens op. Wanneer de Microsoft Hololens de koelkast herkende, startte de applicatie. Middels video en 3D animatie werd de gebruiker stap voor stap door de storing heen geleid, waarbij de applicatie hulp bood om deze storing op te lossen.
Een Augmented Reality game waarbij elke deelnemer een winnaar is en je geen applicatie hoeft te downloaden om het spel te kunnen spelen. Dat klinkt als een win-win situatie voor de gebruikers. En dat is het ook! De co-creatie tussen Velti en AR-Producties zorgt er voor dat we met deze game de eerste Web-AR game in Nederland zijn geworden!
De Augmented Reality game werkt op Safari, Chrome en Firefox, waarbij geen applicatie gedownload hoeft te worden. Dit neemt een enorme barriere weg om klanten te bereiken. Augmented Reality games zijn in elke vorm innovatief ten opzichte van traditionele games. Het is dan ook niet verrassend dat T-Mobile kiest voor deze technologie, gezien het aantal bezoekers dat het Augmented Reality spel heeft gespeeld.
Because the Augmented Reality game works on Safari, Chrome and Firefox, users don’t need to download an application to play the game. This removes a huge barrier to reaching customers. Augmented Reality games are innovative in every way and different from the traditional games that can be played on mobile phones – they can provide an excellent alternative or complementary solution to any game. It is therefore not surprising that T-Mobile uses this new technology, attracting a number of new visitors who are interested in experiencing this Augmented Reality game for themselves. The game is built in such a way that every participant is automatically a winner, which contributes to a visible increase in conversion.
De ontwikkelde applicatie is tevens een showcase voor bedrijven welke actief zijn in technische sectoren. De applicatie laat zien dat met behulp van de Microsoft Hololens technische handelingen door eigen personeel uitgevoerd kan worden, welke misschien anders door een externe partij uitgevoerd had moeten worden. Met daarbij de extra kosten die dit met zich meebrengt.
De ontwikkelde applicatie laat tevens zien dat op een volledig nieuwe manier personeel opgeleid kan worden. Door fysiek en virtueel met elkaar te combineren, wordt blended learning gerealiseerd. Deze visuele manier van informatievoorziening biedt verschillende voordelen. Zo wordt complexe, theoretische kennis op een visuele manier uitgelegd.
Ook laat deze applicatie zien dat werknemers op een strategische manier in kunnen worden gezet. Door het tekort aan technisch geschoold personeel dienen organisaties creatief en innovatief te zijn in het inzetten van de werknemers. Met behulp van de Microsoft Hololens kan één supervisor meerdere operators in het veld aansturen.
AR-Producties heeft de afgelopen jaren meerdere projecten afgerond voor klanten over de hele wereld. Van reclamebureaus tot installatiebedrijven en van Dubai tot Nederland. Hier kunt u het overzicht van onze projecten zien.
Benieuwd hoe Augmented Reality bij kan dragen aan uw bedrijf? Vul dan hieronder het contactformulier in. Wij nemen graag alle mogelijkheden met u door!
AR-Producties BV
Transformatorweg 104
1014AK Amsterdam