Innovatief met karton tijdens de Dutch Design Week

Tijdens de Dutch Design Week zal je niet direct aan kartonfabrikant Smurfit Kappa denken. Echter wordt er meer met karton gedaan dan menigeen voor ogen heeft.  Als sponsor van de Dutch Design Week had Smurfit Kappa als doel om de bezoekers van de stand alle zintuigen te prikkelen. Aan AR-Producties de taak om het visuele aspect te ontwikkelen. 

KUNSTPROJECT KOMT TOT LEVEN

Karton als kunstzinnig en interactief weergeven, was één van de doelen van Smurfit Kappa. Daarom is er voor gekozen om nieuw ontworpen winkeldisplays te visualiseren in de Microsoft Hololens. Deze winkeldisplays waren niet fysiek aanwezig in de stand, maar enkel zichtbaar met de Microsoft Hololens. Middels de Mixed Reality applicatie kon de bezoeker zelf bepalen waar de winkeldisplays geplaatst werden in de stand, maar was men ook in staat om deze winkeldisplays groter te maken, kleiner te maken, te draaien of van kleur te veranderen. Interactiviteit  en creativiteit ten top!

Voor de ontwikkeling van de Mixed Reality applicatie is gebruik gemaakt van de bestaande 3D modellen van de winkeldisplays. Deze zijn 3D modellen zijn ontworpen door Smurfit Kappa, waarna ze door AR-Producties verder zijn geoptimaliseerd om geschikt te maken voor de Mixed Reality applicatie. 

KUNSTPROJECT KOMT TOT LEVEN

Karton als kunstzinnig en interactief weergeven, was één van de doelen van Smurfit Kappa. Daarom is er voor gekozen om nieuw ontworpen winkeldisplays te visualiseren in de Microsoft Hololens. Deze winkeldisplays waren niet fysiek aanwezig in de stand, maar enkel zichtbaar met de Microsoft Hololens. Middels de Mixed Reality applicatie kon de bezoeker zelf bepalen waar de winkeldisplays geplaatst werden in de stand, maar was men ook in staat om deze winkeldisplays groter te maken, kleiner te maken, te draaien of van kleur te veranderen. Interactiviteit  en creativiteit ten top!

Voor de ontwikkeling van de Mixed Reality applicatie is gebruik gemaakt van de bestaande 3D modellen van de winkeldisplays. Deze zijn 3D modellen zijn ontworpen door Smurfit Kappa, waarna ze door AR-Producties verder zijn geoptimaliseerd om geschikt te maken voor de Mixed Reality applicatie. 

HET RESULTAAT: EEN WINKELDISPLAY IN 3D

Een week lang konden bezoekers zich verbazen over de combinatie van kunst, techniek en karton op de beursstand van Smurfit Kappa. De Mixed Reality applicatie in de Microsoft Hololens speelde een belangrijke rol in het realiseren van de hierboven beschreven combinatie. Het ontwikkelen van de Mixed Reality applicatie en de inzet van de Microsoft Hololens op de Dutch Design Week heeft uiteindelijk perfect in de strategie van Smurfit Kappa gepast. 

HET RESULTAAT: EEN WINKELDISPLAY IN 3D

Een week lang konden bezoekers zich verbazen over de combinatie van kunst, techniek en karton op de beursstand van Smurfit Kappa. De Mixed Reality applicatie in de Microsoft Hololens speelde een belangrijke rol in het realiseren van de hierboven beschreven combinatie. Het ontwikkelen van de Mixed Reality applicatie en de inzet van de Microsoft Hololens op de Dutch Design Week heeft uiteindelijk perfect in de strategie van Smurfit Kappa gepast. 

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.