WORLD GOVERNMENT SUMMIT DUBAI

Wereldleiders leren toonaangevende innovaties kennen door middel van Augmented Reality

De World Government Summit is een jaarlijks evenement in Dubai, georganiseerd door het Prime Minister’s Office, waarbij wereldleiders samenkomen voor een dialoog over overheidsprocessen. Hierbij ligt de focus op futuristische, technologische innovatie.  

Het World Government Summit selecteert een aantal van deze technologische innovaties van overheden, welke worden gepresenteerd in een speciaal gebouwd museum. Om deze complexe technologische innovaties voor wereldleiders uit alle werelddelen begrijpelijk te maken is er voor gekozen een aantal van deze technologische innovaties te visualiseren middels Augmented Reality. 

AR-Producties werd benaderd om 3 van de 7 technologische innovaties te visualiseren middels Augmented Reality.

Wereldleiders leren toonaangevende innovaties kennen door middel van Augmented Reality

De World Government Summit is een jaarlijks evenement in Dubai, georganiseerd door het Prime Minister’s Office, waarbij wereldleiders samenkomen voor een dialoog over overheidsprocessen. Hierbij ligt de focus op futuristische, technologische innovatie.  

Het World Government Summit selecteert een aantal van deze technologische innovaties van overheden, welke worden gepresenteerd in een speciaal gebouwd museum. Om deze complexe technologische innovaties voor wereldleiders uit alle werelddelen begrijpelijk te maken is er voor gekozen een aantal van deze technologische innovaties te visualiseren middels Augmented Reality. 

AR-Producties werd benaderd om 3 van de 7 technologische innovaties te visualiseren middels Augmented Reality.

1. ERVAAR MIDDELS AUGMENTED REALITY ZELF HOE HET IS OM EEN CYBORG TE ZIJN

Op het World Government Summit was de eerste cyborg, Neil Harbisson, te gast. Neil is volledig kleurenblind geboren en heeft een antenne in zijn schedel laten zetten. Deze antenne zet kleuren om in geluidssignalen. Door de antenne in zijn schedel is hij door de overheid wettelijk erkend als cyborg. Dit staat dus ook in zijn paspoort. Tijdens het World Government Summit konden alle bezoekers door een Augmented Reality installatie zelf ervaren hoe het is om er als een cyborg uit te zien. Wanneer bezoekers voor een scherm gingen staan, werd het eigen gezicht verrijkt met een digitale antenne. Hier werd vervolgens een foto van gemaakt, welke in een virtueel fictief paspoort werd geplaatst. Dit nieuwe paspoort werd per e-mail verzonden, als herinnering aan het World Government Summit.

1. ERVAAR MIDDELS AUGMENTED REALITY ZELF HOE HET IS OM EEN CYBORG TE ZIJN

Op het World Government Summit was de eerste cyborg, Neil Harbisson, te gast. Neil is volledig kleurenblind geboren en heeft een antenne in zijn schedel laten zetten. Deze antenne zet kleuren om in geluidssignalen. Door de antenne in zijn schedel is hij door de overheid wettelijk erkend als cyborg. Dit staat dus ook in zijn paspoort. Tijdens het World Government Summit konden alle bezoekers door een Augmented Reality installatie zelf ervaren hoe het is om er als een cyborg uit te zien. Wanneer bezoekers voor een scherm gingen staan, werd het eigen gezicht verrijkt met een digitale antenne. Hier werd vervolgens een foto van gemaakt, welke in een virtueel fictief paspoort werd geplaatst. Dit nieuwe paspoort werd per e-mail verzonden, als herinnering aan het World Government Summit.

2. MET AUGMENTED REALITY ONTDEKKEN HOE EEN NIEUW CLOUD BASED PLATFORM WERKT

De Canadese overheid wil doorstroming van ambtenaren naar verschillende ministeries bevorden ten behoeve van meer arbeidsmobiliteit. Dit wil men doen door een cloud based platform waarin ambtenaren gekoppeld kunnen worden aan verschillende ministeries. Redelijk abstracte informatie, wat met behulp van een Augmented Reality applicatie een stuk helderder werd. Op de summit is een fysieke wolk aangebracht, als knipoog naar het cloud based platform. Wanneer met een tablet gericht werd op deze wolk, kwam deze wolk tot leven en werd de uitleg van het nieuwe cloud based platform volledig in verhaalvorm gevisualiseerd. Zo wordt een abstract werkproces in één keer heel begrijpelijk.

3. MET AUGMENTED REALITY EEN NIEUWE BRANDWEERHELM PRESENTEREN

Rookontwikkeling tijdens een brand zorgt er voor dat brandweermannen worden belemmerd om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. Het Amerikaanse Qwake Tech heeft hiervoor een nieuwe helm ontwikkeld; C Thru. Met deze helm is het voor brandweermannen mogelijk om op locaties waar rookontwikkeling is, alsnog te kunnen navigeren.

Om de werking van de C Thru te visualiseren is een Augmented Reality applicatie ontwikkeld, waarbij in het scherm van de tablet het vizier van de helm wordt nagebootst. Wanneer de gebruiker van de Augmented Reality applicatie met de tablet focust op één van de gebouwen in de Summit, wordt met de technologie de techniek en werking van de helm gevisualiseerd en krijgt de gebruiker extra informatie over de helm.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

2. MET AUGMENTED REALITY ONTDEKKEN HOE EEN NIEUW CLOUD BASED PLATFORM WERKT

De Canadese overheid wil doorstroming van ambtenaren naar verschillende ministeries bevorden ten behoeve van meer arbeidsmobiliteit. Dit wil men doen door een cloud based platform waarin ambtenaren gekoppeld kunnen worden aan verschillende ministeries. Redelijk abstracte informatie, wat met behulp van een Augmented Reality applicatie een stuk helderder werd. Op de summit is een fysieke wolk aangebracht, als knipoog naar het cloud based platform. Wanneer met een tablet gericht werd op deze wolk, kwam deze wolk tot leven en werd de uitleg van het nieuwe cloud based platform volledig in verhaalvorm gevisualiseerd. Zo wordt een abstract werkproces in één keer heel begrijpelijk.

3. MET AUGMENTED REALITY EEN NIEUWE BRANDWEERHELM PRESENTEREN

Rookontwikkeling tijdens een brand zorgt er voor dat brandweermannen worden belemmerd om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. Het Amerikaanse Qwake Tech heeft hiervoor een nieuwe helm ontwikkeld; C Thru. Met deze helm is het voor brandweermannen mogelijk om op locaties waar rookontwikkeling is, alsnog te kunnen navigeren.

Om de werking van de C Thru te visualiseren is een Augmented Reality applicatie ontwikkeld, waarbij in het scherm van de tablet het vizier van de helm wordt nagebootst. Wanneer de gebruiker van de Augmented Reality applicatie met de tablet focust op één van de gebouwen in de Summit, wordt met de technologie de techniek en werking van de helm gevisualiseerd en krijgt de gebruiker extra informatie over de helm.

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.