fbpx

Yellow Claw

(romb figure)

Een nieuwe single release promoten met een Augmented Reality social media filter

(romb figure)

Voor DJ duo Yellow Claw heeft AR-Producties een unieke Augmented Reality filter mogen ontwikkelen voor de social media kanalen van deze wereldberoemde DJ’s. Aanleiding voor deze filter was de promotie van hun nieuwe single ‘Amsterdamned’.

(Foto 1 6)

Een nieuwe single release promoten met een Augmented Reality social media filter

(romb figure)

Voor DJ duo Yellow Claw heeft AR-Producties een unieke Augmented Reality filter mogen ontwikkelen voor de social media kanalen van deze wereldberoemde DJ’s. Aanleiding voor deze filter was de promotie van hun nieuwe single ‘Amsterdamned’.

(Foto 1 6)
(Foto 2 6)

Perfecte combinatie tussen offline en online campagne.

(romb figure)

De single van Yellow Claw zou zomaar de soundtrack van een animefilm vol vampieren kunnen zijn. Naast de lancering van deze nieuwe single is tegelijkertijd een stripboek uitgebracht, waarbij beide DJ’s zijn getransformeerd tot vampieren. Dit is dan ook precies het thema waar de Augmented Reality filters voor Facebook en Instagram op aanhaken.

Volgers van de twee DJ’s kunnen op hun social media kanalen zelf transformeren naar een vampier, iets wat de DJ’s zelf uiteraard ook hebben getest. Deze digitale vampier is volledig in dezelfde style ontworpen als de vampiers die terugkomen in de uitgebrachte stripboeken.

De combinatie van het uitgebrachte stripboek met Augmented Reality filters voor social media kanalen in exact dezelfde stijl, zorgt voor ideale promotie tussen offline en online.

Perfecte combinatie tussen offline en online campagne.

(romb figure)

De single van Yellow Claw zou zomaar de soundtrack van een animefilm vol vampieren kunnen zijn. Naast de lancering van deze nieuwe single is tegelijkertijd een stripboek uitgebracht, waarbij beide DJ’s zijn getransformeerd tot vampieren. Dit is dan ook precies het thema waar de Augmented Reality filters voor Facebook en Instagram op aanhaken.

Volgers van de twee DJ’s kunnen op hun social media kanalen zelf transformeren naar een vampier, iets wat de DJ’s zelf uiteraard ook hebben getest. Deze digitale vampier is volledig in dezelfde style ontworpen als de vampiers die terugkomen in de uitgebrachte stripboeken.

De combinatie van het uitgebrachte stripboek met Augmented Reality filters voor social media kanalen in exact dezelfde stijl, zorgt voor ideale promotie tussen offline en online.

(Foto 2 6)

Gebruik van Augmented Reality filters op social media kanalen zorgde voor groei aantal volgers

(romb figure)

Na de lancering van de Augmented Reality filter op de Facebook en Instagram pagina van Yellow Claw waren het uiteraard eerst de DJ’s zelf die de filter hebben geprobeerd en hiervan filmpjes op de pagina’s plaatsten. Dit zorgde er voor dat tal van andere internationale DJ’s dezelfde filter gebruikten en filmpjes hiervan deelden. Gezien de hoeveelheid volgers die deze DJ’s hebben, zorgde dit voor een kettingreactie aan volgers die de filter zelf wilden proberen, waarbij ze tegelijkertijd Yellow Claw besloten te volgen. Een groot voordeel van een Augmented Reality filter voor social media kanalen is dat de meetbaarheid van het aantal views en shares volledig meetbaar is. Indien gewenst kunnen de filters ook nog gepromoot worden naar specifieke doelgroepen.

(Foto 3 6)

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer informatie hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Lees hier welke technieken er allemaal mogelijk zijn om Augmented Reality of Mixed Reality in te zetten in campagnes. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op via het contactformulier om een inventariserd gesprek in te plannen.

Gebruik van Augmented Reality filters op social media kanalen zorgde voor groei aantal volgers

(romb figure)

Na de lancering van de Augmented Reality filter op de Facebook en Instagram pagina van Yellow Claw waren het uiteraard eerst de DJ’s zelf die de filter hebben geprobeerd en hiervan filmpjes op de pagina’s plaatsten. Dit zorgde er voor dat tal van andere internationale DJ’s dezelfde filter gebruikten en filmpjes hiervan deelden. Gezien de hoeveelheid volgers die deze DJ’s hebben, zorgde dit voor een kettingreactie aan volgers die de filter zelf wilden proberen, waarbij ze tegelijkertijd Yellow Claw besloten te volgen. Een groot voordeel van een Augmented Reality filter voor social media kanalen is dat de meetbaarheid van het aantal views en shares volledig meetbaar is. Indien gewenst kunnen de filters ook nog gepromoot worden naar specifieke doelgroepen.

(Foto 3 6)

Zelf Augmented Reality inzetten in een campagne?

(romb figure)

Augmented Reality kan een enorme boost geven aan campagnes. Het is niet voor niets dat grote merken Augmented Reality inzetten voor interactieve campagnes. Zelf benieuwd naar de mogelijkheden? Lees meer informatie over hoe Augmented Reality kan bijdragen aan campagnes. Ontdek welke Augmented Reality of Mixed Reality toepassingen mogelijk zijn. Zelf al concrete ideeën om iets met Augmented Reality of Mixed Reality te doen of vragen of iets technisch haalbaar is? Neem contact op om een inventariserend gesprek in te plannen.