fbpx

Zo ondersteunt XR jouw commerciële organisatiedoelen

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Extended Reality kan je commerciële doeleinden naar een volgend niveau tillen. De technologie dompelt je klant of prospect onder in een compleet immersieve omgeving, waarbij virtueel en realiteit elkaar versterken. Augmented Reality en Mixed Reality kan op verschillende manieren een positieve impact maken op je commerciële doelstellingen.

Boost je conversie en verkort de sales cycles

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Geef je sales een boost met de inzet van Augmented Reality. Door je producten alvast virtueel te kunnen bekijken én plaatsen in de fysieke omgeving, krijg je een goed gevoel bij het product waar je interesse in hebt. Alle relevante informatie kan je bekijken in Augmented Reality, wat het enthousiasme verhoogd bij de klant. Voeg daar de ‘buy now’ knop aan toe en je hebt je sales gerealiseerd met ondersteuning van Augmented Reality.

De feiten van Augmented Reality voor commerciële doeleinden op een rij:

  • Klanten die een product in 3D zien, zijn 25% meer geneigd het product aan te schaffen
  • Door het product in Augmented Reality alvast te kunnen proberen of bekijken, kan de conversie tot wel 33% verhogen
  • Met behulp van Augmented Reality kan een sales cycles van 30 dagen terug worden gebracht naar 48 uur
augmented- en mixed reality campagnes (Social Media Augmented Reality 1 1)
augmented- en mixed reality campagnes (Web AR Groningen 1)

Verlaag het aantal routeren met Augmented Reality

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Door al op interactieve wijze kennis te maken met het product in Augmented Reality, weet de klant goed wat gekocht wordt. Dit kan leiden tot minder retouren. Dit maakt Augmented Reality een interessante tool om retourkosten te kunnen verlagen.

Van de AR gebruikers stuurt 47% minder producten terug naar de winkel

Verhoog je views op social media kanalen

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Voeg Augmented Reality toe op je social media kanalen en onderscheid je hiermee van de concurrentie. Door Augmented Reality toe te voegen aan je socials verhoog je de interactie met de doelgroep en blijft je boodschap langer hangen.

augmented- en mixed reality campagnes (AR applicaties 1)