fbpx

Bevorder het onderwijs zelf met XR

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Hoe breng je een belangrijke boodschap of leermodule goed over bij de doelgroep? Met Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) of Mixed Reality (MR) ontwikkel je interactieve leerstof die daadwerkelijk impact maakt bij je doelgroep. Door gebruik te maken van Extended Reality technologie ga je voor trainings- en opleidingsmodules die volledig passen in de digitale wereld waarin we leven. Verschillende opleidingsorganisaties zetten Extended Reality in, waarbij AR-Producties de trotse ontwikkelpartij is voor het Friesland College.

Ervaar de realiteit, maar dan virtueel

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Immersief en visueel leren spreekt tot de verbeelding. Benader situaties zo realistisch mogelijk met Extended Reality. De technologie draagt bij aan actief leren en het vergroten van kennis.

augmented- en mixed reality campagnes (Social Media Augmented Reality 1 1)
augmented- en mixed reality campagnes (Web AR Groningen 1)

Maak fouten zonder consequenties

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Een groot voordeel van trainen met Extended Reality oplossingen is dat er fouten gemaak mogen worden, zonder dat dit directe gevolgen heeft aan machines of veiligheid.

Verhoog de betrokkenheid

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Voeg gamification toe aan de leermodules om de leerstof interessanter, leuker en uitdagender te maken. Wanneer je een grotere mate van engagement en interesse opwekt bij de doelgroep, draagt dit bij aan een betere retentie.

augmented- en mixed reality campagnes (AR applicaties 1)
augmented- en mixed reality campagnes (Web AR Groningen 1)

Bespaar kosten

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Wanneer je AR/VR/MR slim inzet als trainingstool, kunnen er kosten worden bespaard. Denk aan besparingen in reiskosten, besparingen in het aanschaffen van materialen, besparingen op het huren van locaties of trainers. Met Extended Reality standaardiseer je kennisoverdracht, wat er voor zorgt dat kennis wordt geborgd.

Analyseer de resultaten

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Met XR trainingsapplicatie is uit te breiden met gebruikersinformatie. Denk aan bijvoorbeeld eye-tracking, heat maps of gesture tracking. De trainingscurve kan gemeten en gerapporteerd worden. Dit maakt immersief trainen en opleiden leuker maar ook effectiever!

 

augmented- en mixed reality campagnes (AR applicaties 1)