fbpx

Zet nu digitalisering met XR in

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Voor overheidsinstellingen kunnen er verschillende redenen zijn om Augmented Reality, Virtual Reality of Mixed Reality in te zetten. Zowel voor interne processen als naar buiten toe zijn er verschillende beweegredenen om gebruik te maken van de immersieve technologie.

Vergroot het bewustzijn

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Binnen elke gemeente of overheidsinstelling zijn er een aantal speerpunten waar de focus op ligt. Om deze speerpunten op een laagdrempelige en leuke manier over te brengen, kan gebruik worden gemaakt van Extended Reality. Zo hebben de gemeente Groningen en Waterschap Rivierenland zeer succesvol gebruik gemaakt van de technologie van Augmented Reality om een meer bewustwording te creëeren bij inwoners.

augmented- en mixed reality campagnes (Social Media Augmented Reality 1 1)
augmented- en mixed reality campagnes (Web AR Groningen 1)

Interactief opleiden van medewerkers

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Ook voor gemeentes en andere overheidsinstellingen geldt dat er volop opleidingsmogelijkheden zijn voor medewerkers. Daarbij zijn er tal van (veiligheids)protocollen die medewerkers moeten kennen. Met Extended Reality zorg je er voor dat deze droge informatie interactief en visueel wordt gemaakt. Dit maakt trainen en opleiden van medewerkers leuk en effectief! Voor de gemeente Den Haag is daarom een app ontwikkeld voor verschillende afdelingen binnen de organisatie.

XR voor Smart Cities

augmented- en mixed reality campagnes (romb figure)

Menig gemeente is bezig met de term ‘Smart City’. Hierbij wordt gebruik gemaakt van data en algoritmes om slimmer beleid te bedenken en uit te voeren. Deze data omzetten naar interactieve 3D visualisaties maakt het dat dit beleid en nieuwe ideeën op een visuele manier wordt weergegeven. Doordat strategisch beleid wordt omgezet naar interactieve en begrijpelijke 3D modellen, zal het de kans op draagvlak vergroten.

augmented- en mixed reality campagnes (AR applicaties 1)