
AR-Producties X Matrixian Group
Wij zijn ontzettend blij en trots want vanaf nu maakt AR-Producties onderdeel uit van Matrixian Group, een innovatief datatechnologiebedrijf uit Amsterdam. Met een ambitieus team
Wanneer je als merk of bedrijf al een applicatie hebt, zijn er mogelijkheden om Augmented Reality functionaliteiten toe te voegen in deze bestaande applicatie. Dit heeft als voordeel dat een klant niet nog een extra applicatie hoeft te downloaden. Mooi voorbeeld hiervan is Coolblue. Zij hebben er voor gekozen om het aanbod van televisies te kunnen visualiseren met Augmented Reality. Plaats de virtuele tv aan de muur of zet hem op een statief en zie direct hoe je mogelijke aankoop er daadwerkelijk bij jou thuis uit ziet.
Augmented Reality content zien zonder überhaupt een applicatie te hoeven downloaden? Ook dat is mogelijk! Verschillende browsers ondersteunen de mogelijkheden om Augmented Reality content te visualiseren. Ook Android en iOS zetten vol in om Augmented Reality voor het web verder te optimaliseren. Zo heeft iOS AR Quick Look gelanceerd en heeft Android de tegenhanger Modelviewer op de markt gebracht. Web-AR is uitermate geschikt voor e-commerce doeleinden. Daar waar AR Quick Look en Modelviewer een perfecte uitvalsbasis zijn om te beginnen met Augmented Reality in de browser, zijn er een aantal web-ar frameworks waar nog meer interactieve Augmented Reality content voor ontwikkelt kan worden. Gezien het aantal cases dat er op dit moment gebouwd wordt, zal in 2020 web-AR een toevlucht gaan nemen.
Wil je Augmented Reality toegankelijk hebben en direct een groot publiek bereiken? Dan zijn Augmented Reality integraties via de social media kanalen van Facebook, Instagram en Snapchat een uitgelezen mogelijkheid. De krachtige combinatie van interactie en specifieke targeting mogelijkheden zorgen er voor dat de populariteit van Augmented Reality voor social media kanalen enorm toeneemt. Waar de mogelijkheden in eerste instantie beperkt waren tot Augmented Reality filters voor het gezicht, zijn de technische mogelijkheden in korte tijd enorm gegroeid. Zo is het mogelijk om virtuele objecten in de ruimte te plaatsen, maar is het ook mogelijk om fysieke objecten te herkennen en hier een digitale laag aan content aan toe te voegen.
Ook binnen Microsoft is men zich bewust dat digitale interactie met producten van toegevoegde waarde is in het salesproces. Behalve de Microsoft Hololens 2, hebben ze onlangs ook Dynamics 365 Product Visualize gelanceerd. Wanneer je als bedrijf al gebruik maakt van Dynamics 365 is dit een uitermate interessante toevoeging. Dynamics 365 Product Visualize is namelijk gekoppeld aan de hele flow van het salesproces. Dit houdt in dat alle aantekeningen en opvolgingen in één omgeving worden bewaard.
De mogelijkheden om producten middels Augmented Reality onder de aandacht te brengen zijn eindeloos. Hierbij variëren de kosten en mogelijkheden enorm. Het is daarom belangrijk vooraf goed te bedenken met welk doel je Augmented Reality in wilt zetten en wat de doelgroep is die je wilt bereiken. AR-Producties adviseert je graag in dit proces. Meer weten over de verschillende technieken en toepassingsmogelijkheden? Neem contact op via dit formulier om de wereld van Augmented Reality met eigen ogen te ervaren.
Wij zijn ontzettend blij en trots want vanaf nu maakt AR-Producties onderdeel uit van Matrixian Group, een innovatief datatechnologiebedrijf uit Amsterdam. Met een ambitieus team
Op welke manieren kunnen product visualisaties met behulp van Augmented Reality gerealiseerd worden? Augmented Reality biedt merken en bedrijven volop nieuwe kansen en mogelijkheden om
Augmented Reality filters voor social media kanalen. Hoe Augmented Reality social media kan veranderen Social media kanalen en de Augmented Reality technologie krijgen meer en
AR-Producties BV
Transformatorweg 104
1014AK Amsterdam