Augmented Reality content voor websites – Web-AR

De mogelijkheden om Augmented Reality content te visualiseren worden opnieuw geavanceerder. Eén van de grootste trends op dit moment is Web-AR. Dit maakt het mogelijk om op het web verhalen met Augmented Reality tot leven te laten komen en interactie met deze content te hebben zonder dat hiervoor een applicatie gedownload hoeft te worden.

Wat maakt Web-AR zo speciaal?

Interactieve AR content zonder applicatie

Het directe en tegelijkertijd het grootste voordeel van Web-AR is dat er geen applicatie ontwikkeld hoeft te worden. Een Augmented Reality applicatie ontwikkelen vereist specifieke kennis, kost tijd, moet in de stores van Apple en Android worden geplaatst en moet ook nog worden onderhouden. Met Web-Ar is elke mobiele telefoon met een internetverbinding en een camera in staat om Augmented Reality content te kunnen visualiseren.

Interactieve AR content zonder applicatie

Het directe en tegelijkertijd het grootste voordeel van Web-AR is dat er geen applicatie ontwikkeld hoeft te worden. Een Augmented Reality applicatie ontwikkelen vereist specifieke kennis, kost tijd, moet in de stores van Apple en Android worden geplaatst en moet ook nog worden onderhouden. Met Web-Ar is elke mobiele telefoon met een internetverbinding en een camera in staat om Augmented Reality content te kunnen visualiseren.

Verhoog de conversie

Het draait tegenwoordig niet alleen om het bereiken van je doelgroep. Nog belangrijker is dat de doelgroep converteert met je boodschap. Het is dan ook niet eenvoudig om met je boodschap onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrentie. Uit onderzoek blijkt dat consumenten gemiddeld maar liefst 30% beter converteren wanneer er gebruik wordt gemaakt van interactieve 3D modellen op het web.

Verhoog de conversie

Het draait tegenwoordig niet alleen om het bereiken van je doelgroep. Nog belangrijker is dat de doelgroep converteert met je boodschap. Het is dan ook niet eenvoudig om met je boodschap onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrentie. Uit onderzoek blijkt dat consumenten gemiddeld maar liefst 30% beter converteren wanneer er gebruik wordt gemaakt van interactieve 3D modellen op het web.

Eindeloos bereik van je doelgroep

Als merk of bedrijf wil je een zo groot mogelijk bereik. Vanuit marketing oogpunt is een veelgehoorde vraag hoeveel mensen bereikt kunnen worden met een Augmented Reality applicatie. Met de nieuwe technologie van Web-AR kunnen miljoenen mensen bereikt worden, zonder dat mensen extra applicaties hoeven te downloaden of omgeleid moeten worden naar social media kanalen. Wanneer je kiest voor een Web-AR technologie kunnen circa twee keer zoveel mensen bereikt worden dan wanneer er wordt gekozen voor de ontwikkeling van een dedicated Augmented Reality applicatie.

Eindeloos bereik van je doelgroep

Als merk of bedrijf wil je een zo groot mogelijk bereik. Vanuit marketing oogpunt is een veelgehoorde vraag hoeveel mensen bereikt kunnen worden met een Augmented Reality applicatie. Met de nieuwe technologie van Web-AR kunnen miljoenen mensen bereikt worden, zonder dat mensen extra applicaties hoeven te downloaden of omgeleid moeten worden naar social media kanalen. Wanneer je kiest voor een Web-AR technologie kunnen circa twee keer zoveel mensen bereikt worden dan wanneer er wordt gekozen voor de ontwikkeling van een dedicated Augmented Reality applicatie.

Voor welke doeleinden kan Web-AR in worden gezet?

E-commerce

Elke webshop heeft als doel om zoveel mogelijk verkopen te realiseren. Een goede klantbeleving draagt hier aan bij. Dit maakt dat Web-AR een uitstekende technologie is voor webshops. Met Web-AR geef je een interactieve beleving in de woonkamer van je potentiële klant. Dit resulteert in een digitale ervaring die niet van echt te onderscheiden is!

E-commerce

Elke webshop heeft als doel om zoveel mogelijk verkopen te realiseren. Een goede klantbeleving draagt hier aan bij. Dit maakt dat Web-AR een uitstekende technologie is voor webshops. Met Web-AR geef je een interactieve beleving in de woonkamer van je potentiële klant. Dit resulteert in een digitale ervaring die niet van echt te onderscheiden is!

Interactieve campagnes

Web-AR is een uitstekend instrument om in te zetten voor marketing- en communicatiedoeleinden. Zo kan Web-AR in worden gezet om bijvoorbeeld abri’s, magazines en producten te verrijken met een Augmented Reality ervaring. Er zijn oneindig veel cases te bedenken waarbij Web-AR ingezet kan worden om een boodschap te versterken. Het zorgt gegarandeerd voor een interactieve digitale beleving voor je doelgroep!

Interactieve campagnes

Web-AR is een uitstekend instrument om in te zetten voor marketing- en communicatiedoeleinden. Zo kan Web-AR in worden gezet om bijvoorbeeld abri’s, magazines en producten te verrijken met een Augmented Reality ervaring. Er zijn oneindig veel cases te bedenken waarbij Web-AR ingezet kan worden om een boodschap te versterken. Het zorgt gegarandeerd voor een interactieve digitale beleving voor je doelgroep!

Use-cases Augmented Reality

Sales

Augmented Reality kan een waardevolle rol spelen bij salestrajecten. Met AR kunt u laten zien hoe uw producten eruit zien, van alle kanten, en op de locatie.

Marketing

Augmented Reality is uitermate geschikt om in te zetten voor marketingdoeleinden. Productlanceringen krijgen een extra dimensie met AR en de naamsbekendheid van producten wordt vergroot.

Training, opleiding en cursus

AR kan worden ingezet bij het geven van trainingen of opleidingen. Op een innovatieve manier kan informatie worden omgezet in een beleving, waarbij de cursist zelf een actieve rol speelt bij het verwerven van kennis.

En meer…

Digitale tours? Een rondwandeling door de stad met op bepaalde plaatsen extra informatie? Producten voorzien van een extra digitale dimensie? Neem contact met ons op, AR kan ook in uw bedrijf worden toegepast.

Onze Klanten